قوانین عمومی

پرواز خارجی

گاهی اوقات صدور بلیط پرواز خارجی، برای حفظ امنیت کاربر هنگام خرید اینترنتی، نیاز به بررسی بیشتر توسط هتلاتو دارد. در این صورت هتلاتو اطلاعات کاربران را برای احراز هویت دریافت خواهد کرد. در صورت عدم احراز هویت کاربر، هتلاتو این اختیار را خواهد داشت تا نسبت به ارائه خدمات و انسداد آن حساب کاربری اقدام کند. در صورت عدم احراز هویت تا 2 ساعت پس از تاریخ خرید کاربر، هتلاتو آن حساب کاربری را مسدود خواهد کرد و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خسارات ناشی از آن نخواهد داشت.

پروازهای شرکت هواپیمایی پگاسوس در برخی از کلاس‌های پروازی، بار و پذیرایی ندارد. شرکت هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند) در بریزبین (استرالیا) توقف دارد و پرواز در این مسیر نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا است. در صورت نداشتن ویزا، مسافر ضمن پرداخت جریمه 75 دلاری، دیپورت می‌شود.

تاکید هتلاتو همواره بر حفظ حریم خصوصی کاربران خود بوده و اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس ایمیل و در مراحل تکمیل خرید اطلاعاتی در حد ضرورت و متناسب با مقاصد مرتبط با ارائه خدمات، مانند تاریخ تولد و کد ملی کاربران را دریافت و نگهداری می‌کند. همچنین هتلاتو با اخذ اجازه از کاربران، اطلاعات فوق را با هدف مطالعه علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از وبسایت و اپلیکیشن هتلاتو یا تحقیقات بازاریابی و ارائه خدمات و پیشنهادات خرید مرتبط‌تر و ارائه پیشنهاد صحیح و به صرفه‌تر برای کاربران و یا مواردی برای پشتیبانی و پیگیری سفارشات مشتریان همانند تمامی سیستم‌های روز دنیا جمع‌آوری می‌شود و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.

 

لازم به ذکر است اطلاعات زیر توسط هتلاتو استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد. همچنین در صورت درخواست کاربر اطلاعات قبلی پاک شده و پس از آن این اطلاعات جمع آوری نمی گردد. این اطلاعات عبارت است از: نوع دستگاه، زبان و نوع سیستم عامل دستگاه شما، آی پی آدرس، شناسه اندروید و شناسه تبلیغاتی اندروید ویژه دستگاه شما، جست‌وجوهای انجام شده در وب سایت و اپلیکیشن های هتلاتو و نتایج انتخاب‌شده، مدت و بازه‌های استفاده شما از هتلاتو، برنامه‌های نصب شده، اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور شامل نوع شبکه و نوع و نسخه مرورگر

 

هتلاتو با جمع آوری IP و کوکی‌ها(فایلی که به درخواست یک وبسایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به وبسایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را می‌دهد) اطلاعاتی را جمع آوری می کند. همچنین جهت غیر فعال کردن کوکی مرورگر خود، می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید. ضمنا پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی هتلاتو و روش‌های مناسب مدیریت اطلاعات داده‌های کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند و طبیعتا مسئولیت هرگونه سوء استفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و هتلاتو حق اعتراض و پیگیری قانونی را بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد.

 

همچنین شما می‌توانید جهت رفع هر گونه پرسش و ابهام در خصوص موارد فوق، از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۶۹۰۹۷۰ و یا ارسال پیام به ایمیل hotelatoir@gmail.com با هتلاتو در ارتباط باشید.

پرواز داخلی

برای پروازهای داخلی باید حداقل یک ساعت و نیم قبل از زمان پرواز در فرودگاه و ترمینال حاضر شوید. پروازهای چارتری در مقایسه با پروازهای سیسـتمی ممکن است تغییرات بیش‌تری داشته و حتی کنسل شوند.در موارد کنسلی، هتلاتو تمام تلاش خودرا جهت پیگیری فراهم کردن پرواز جایگزین از سمت تامین کننده خواهد کرد،چنانچه امکان ارائه پرواز جایگزین وجود نداشته باشد، مبلغ بلیط کنسل شده به صورت کامل عودت داده خواهد شد . اگر در جدول درصد جریمه‌های استرداد یک بلیط، جریمه 100درصدی می‌بینید، یعنی امکان استرداد برای این بلیط به‌خصوص، وجود ندارد و در صورت استرداد این بلیط، تمام مبلغ بلیط به عنوان جریمه استرداد درنظر گرفته می‌شود. اگر پرواز چارتری شما کنسل شود و از طرف آژانس، بلیط جایگزین برای شما درنظر گرفته نشود، مبلغ بلیط به‌طور کامل به شما برمی‌گردد و نیازی به ثبت استرداد از سمت شما در ‌وب‌سایت هتلاتو نیست. اگر بلیط پرواز چارتری شما کنسل شود یا بیشتر از ۲ ساعت تاخیر داشته باشد، این تغییرات از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد. اگر پیامک تاییدتان را در جواب پیامک اطلاع‌رسانی نفرستید، استرداد بلیط فقط با ارسال بلیط مهرشده امکان‌پذیر خواهد بود. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

میزان مجاز بار به کلاس پرواز و کلاس نرخی بلیط بستگی دارد. هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما می‌توانید میزان بار مجاز را داخل اطلاعات بلیط ببینید. طبیعی است که اگر میزان بارتان بیش از حد مجاز باشد، باید جریمه پرداخت کنید.

در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است (جدول درصد جریمه از اینجا قابل مشاهده است) پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده مبلغ، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. این مسئله در مورد پروازهای غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری) است. در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز بلیط خریداری شده شامل جریمه‌ی کنسلی نمی گردد و مسافر ملزم است در قسمت استرداداد های وب سایت گزینه "لغو پرواز توسط ایرلاین" و یا "تاخیر و تعجیل پرواز بیش از دو ساعت" را انتخاب نماید. در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است. در حال حاضر ایرلاین ماهان و قشم ایر برای مسافرانی که به دلیل پزشکی نمیتوانند از پرواز استفاده کنند و قبل از پرواز با ایرلاین هماهنگی لازم را انجام نداده اند و از پزشک معتمد ایرلاین تایید انجام پرواز نگرفته اند حتی با بلیط مهر شده استرداد بدون جریمه انجام نمیدهند. اصلاح استرداد بلیط هواپیمایی وارش در صورت نیاز از قبیل تاخیر بیش از دو ساعت پرواز که موجب انصراف مسافر از پرواز شده است تا 7 روز کاری امکان پذیر است. بلیط مسافرین پرواز کارون، زاگرس،اروان، معراج، ساها، قشم ایر و تابان پس از پذیرش و دریافت کارت پرواز(در صورت عدم استفاده از پرواز) غیر قابل استرداد می باشد. طبق بخشنامه هواپیمایی کشوری به شماره 1338/300-41، در صورتی که استرداد شما «به دلایل شخصی» باشد، مالیات (به مبلغ 3 هزار تومان) غیرقابل‌استرداد خواهد بود. باتوجه تغییرات احتمالی پرواز، لطفا پرینت بلیطتان را برای ثبت مهر ایرلاین در فرودگاه همراه داشته باشید.چرا که طبق اعلام ایرلاین‌های داخلی، برای پیگیری مبلغ استرداد، کارت مهرشده پرواز موردتایید نیست. قوانین استرداد (کنسلی) در بلیط‌های رفت‌و‌برگشت طبق توافقنامه همکاری بین هواپیمایی‌ها و بر اساس قوانین داخلی هر هواپیمایی، استرداد بدون جریمه یک مسیر (به‌دلیل ابطال) یا تاخیر بالای دو ساعت مسیر دیگر، به شرح زیر است: اگر بلیط پرواز به‌صورت رفت‌و‌برگشت خریده شده باشد و فقط یکی از پروازهای رفت یا برگشت توسط هواپیمایی لغو شود یا تاخیر بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد، در صورتی که هر دو پرواز شرایط زیر را داشته باشد، مسافر می‌تواند درخواست استرداد بدون جریمه هر دو پرواز رفت‌وبرگشت را بدهد: هنگام خرید باید حداقل دو ساعت فاصله زمانی بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم از همان فرودگاه لحاظ شده باشد. در غیر این صورت، مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم با مسافر است و سفر360 هیچ مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسلی بلیط دوم با مسافر است. زمان صدور بلیط دوم باید قبل از تاریخ ابطال یا تاخیر پرواز اول باشد. مسافر باید حداکثر تا یک ساعت بعد از دریافت تغییرات پرواز اول، اعلام کند که از پرواز دوم استفاده نکرده است و درخواست استرداد کند. این درخواست تا یک ساعت قابل‌پیگیری است؛ در غیر این صورت، پرواز دوم شامل جریمه کنسلی می‌شود. در استرداد پروازهای رفت‌وبرگشت و متوالی (کانکشن)، در صورتی که دو هواپیمایی متفاوت باشند، باید بلیط مهرشده پرواز اول مسافر دریافت شود و برای بررسی و تایید استرداد بدون جریمه، به هواپیمایی دوم ارسال شود. اگر پرواز رفت یا برگشت مسافر از هواپیمایی آسمان، کاسپین، آتا و قشم‌ایر باشد و فاصله پرواز رفت‌و‌برگشت هم کمتر از سه روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می‌شود. در خصوص استرداد بلیط هواپیمایی ایران‌ایر، اگر پرواز رفت از ایران‌ایر باشد و پرواز برگشت (که از هواپیمایی دیگر است) ابطال، تاخیر یا تعجیل داشته باشد، استرداد پرواز رفت ایران‌ایر، همراه با جریمه خواهد بود. اگر پرواز رفت یا برگشت مسافر از هواپیمایی کیش ایر، کارون، سپهران، ساها، وارش و فلای‌پرشیا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت هم کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می‌شود. اگر پرواز رفت یا برگشت مسافر از هواپیمایی تابان، معراج، پارس‌ایر ، چابهار و پویا باشد و فاصله پرواز رفت‌وبرگشت هم کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می‌شود . هواپیمایی زاگرس، ایرتور، آساجت و ماهان جزو توافقنامه نیستند؛ در نتیجه پروازهای این پنج هواپیمایی شامل این قانون نمی‌شود. در صورت لغو یا تاخیر بیشتر از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد. اگر پرواز برگشت از هواپیمایی فلای‌پرشیا، پارس‌ایر یا پویا باشد و پرواز رفت متعلق به هواپیمایی دیگری باشد، مسافر برای ارسال مدارک و استرداد بدون جریمه پرواز برگشت خود، تنها یک ماه فرصت دارد. هواپیمایی پویا، تنها در صورتی که هر دو بلیط از همان هواپیمایی باشد و فاصله بین دو پرواز هم 24 ساعت باشد، بلیط دوم بدون جریمه استرداد می‌شود. در پروازهای هواپیمایی کیش‌ایر که هر دو بلیط رفت‌وبرگشت چارتری هستند، اگر هر دوی آن‌ها از یک تامین‌کننده تهیه شده باشد و فاصله بین دو پرواز هم 48 ساعت باشد، بلیط دوم بدون جریمه استرداد می‌شود. در صورتی که بلیط دارای تغییرات (تاخیر بالای دوساعت یا باطل‌شده) سیستمی و بلیط بدون تغییرات چارتری باشد، استرداد بدون جریمه بلیط چارتری، نیاز به پیگیری با تامین‌کننده دارد.

تاکید هتلاتو همواره بر حفظ حریم خصوصی کاربران خود بوده و اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس ایمیل و در مراحل تکمیل خرید اطلاعاتی در حد ضرورت و متناسب با مقاصد مرتبط با ارائه خدمات، مانند تاریخ تولد و کد ملی کاربران را دریافت و نگهداری می‌کند. همچنین هتلاتو با اخذ اجازه از کاربران، اطلاعات فوق را با هدف مطالعه علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از وبسایت و اپلیکیشن هتلاتو یا تحقیقات بازاریابی و ارائه خدمات و پیشنهادات خرید مرتبط‌تر و ارائه پیشنهاد صحیح و به صرفه‌تر برای کاربران و یا مواردی برای پشتیبانی و پیگیری سفارشات مشتریان همانند تمامی سیستم‌های روز دنیا جمع‌آوری می‌شود و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.

 

لازم به ذکر است اطلاعات زیر توسط هتلاتو استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد. همچنین در صورت درخواست کاربر اطلاعات قبلی پاک شده و پس از آن این اطلاعات جمع آوری نمی گردد. این اطلاعات عبارت است از: نوع دستگاه، زبان و نوع سیستم عامل دستگاه شما، آی پی آدرس، شناسه اندروید و شناسه تبلیغاتی اندروید ویژه دستگاه شما، جست‌وجوهای انجام شده در وب سایت و اپلیکیشن های هتلاتو و نتایج انتخاب‌شده، مدت و بازه‌های استفاده شما از هتلاتو، برنامه‌های نصب شده، اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور شامل نوع شبکه و نوع و نسخه مرورگر

 

هتلاتو با جمع آوری IP و کوکی‌ها(فایلی که به درخواست یک وبسایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به وبسایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را می‌دهد) اطلاعاتی را جمع آوری می کند. همچنین جهت غیر فعال کردن کوکی مرورگر خود، می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید. ضمنا پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی هتلاتو و روش‌های مناسب مدیریت اطلاعات داده‌های کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیر قانونی جلوگیری می‌کند و طبیعتا مسئولیت هرگونه سوء استفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و هتلاتو حق اعتراض و پیگیری قانونی را بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد.

 

همچنین شما می‌توانید جهت رفع هر گونه پرسش و ابهام در خصوص موارد فوق، از طریق شماره تماس ۰۲۱۹۱۶۹۰۹۷۰ و یا ارسال پیام به ایمیل hotelatoir@gmail.com با هتلاتو در ارتباط باشید.